1. Przeskocz do zawartości

UWAGA: Używasz przestarzałej przeglądarki.

Nowoczesne przeglądarki są wygodniejsze, szybsze i bezpieczniejsze dla twojego komputera.

Zaktualizuj swoją przeglądarkę »

Nowoczesne przeglądarki

Hanna Gronkiewicz-Waltz: żadnego pomnika przed Pałacem Prezydenckim

Należy poczekać z budową pomnika aż opadną emocje - powiedziała w Radiu RMF FM Hanna Gronkiewicz-Waltz. Prezydent Warszawy poinformowała również, że stolica wydała w ciągu miesiąca około miliona złotych na zabezpieczenie krzyża pod Pałacem Prezydenckim.

Fot. STANISLAW KOWALCZUK/East News

Zobacz też: Warszawiacy nie chcą pomnika przed pałacem

Prezydent Warszawy przekonywała, że sytuacja pod Pałacem Prezydenckim jest skomplikowana, jednak miasto będzie przestrzegało przepisów i dalej płaciło za zabezpieczenie terenu. Podkreśliła, że sama nie może wziąć odpowiedzialności za przeniesienie krzyża, ponieważ stoi on na terenie Kancelarii Prezydenta.

Gronkiewicz-Waltz nie ma jednak pretensji do prezydenta Bronisława Komorowskiego, który zaproponował przeniesienie krzyża do kościoła św. Anny, a teraz nie zabiera w tej sprawie głosu i nie podejmuje żadnych działań.

Myślę, że prezydent ma dużo ważniejszą misję, żeby doprowadzić do pewnego przynajmniej scalenia Polaków, ponieważ poprzednia prezydentura bardzo podzieliła Polaków - powiedziała pani prezydent.

Milion złotych w miesiąc na bitwę o krzyż

Jak poinformowała Hanna Gronkiewicz-Waltz stolica przez ostatni miesiąc wydała około milion złotych na bitwę o krzyż. To jest sytuacja dość skomplikowana, a demokracja kosztuje - dodała prezydent Warszawy.

To jest sytuacja dość skomplikowana. Demokracja kosztuje. My zabezpieczamy różnego rodzaju manifestacje i to wszystko kosztuje. Z jednej strony kosztuje bazar, z drugiej KDT, eksmisja. To są sytuacje, które się zdarzają - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Zobacz też: Na Krakowskim Przedmieściu nie można postawić pomnika

Żadnego pomnika

Prezydent odniosła się również do pomysłu wdowy po szefie IPN, Zuzanny Kurtyki, która zaproponowała budowę pomnika na placu przed Kościołem Karmelitów (niedaleko Pałacu Prezydenckiego) oraz wmurowanie tablicy w miejsce krzyża. Gronkiewicz-Waltz po raz kolejny podkreślała, że nie będzie zgody na wybudowanie pomnika na Krakowskim Przedmieściu.

Ja ze zdziwieniem słyszę kolejne inicjatywy dotyczące Krakowskiego Przedmieścia. Jest ono po pierwsze pod szczególna ochroną od 1994 roku; jest w otulinie zabytku UNESCO, jakim jest Starówka. W związku z tym żadnego pomnika. I nie to, że chodzi o ofiary, żadnego pomnika, ostatni był za czasów lat 80 - dodała.

Przeczytaj cały wywiad z Hanną Gronkiewicz-Waltz »

RM

  • Podziel się:
  • Blip
  • Wykop
/dynamic/commentsForm/hanna-gronkiewiczwaltz-zadnego-pomnika-przed-palacem-prezydenckim Dodaj komentarz
  1. Istel  –  2010/09/03, 22:47

    Gość 22:37 - Na całe szczęście moje dzieci będą już po szkole i ominie mnie tłumaczenie im o co tak naprawdę chodziło. Konkluzja jednak całej tej dyskusji jest taka (przynajmniej z mojej strony). Prawo jest prawem. Od 1994 roku jest zakaz stawiania czegokolwiek na Krakowskim Przedmieściu. Uszanowano prawo gdy chodziło o pomnik JPII. Dlaczego mamy łamać prawo teraz? Przecież nie uchwalono tego prawa teraz "żeby dokuczyć obrońcom krzyża". Ono istnieje 17 lat. Zgodzisz się?

  2. ~Gość  –  2010/09/03, 22:37

    Istel - wiele rzeczy jest dla mnie niezrozumiałych na tym świecie, ten cyrk też. Ciekawe, co kiedyś, po wielu latach, będzie o tym wszystkim w podręcznikach do historii.

  3. asdw2111211  –  2010/09/03, 22:37

    !! I BARDZO NIE DOBRZE!!!

  4. Istel  –  2010/09/03, 22:24

    Gość 22:14 - Przypadek i owszem. Tylko Kto to podsyca? Jeśli chcą tym ukryć podatki i druga strona tak to wieszczy. To dlaczego prezes odwala comiesięczną szopkę składania wieńców pod krzyżem? Logicznie to powinni powiedzieć "Nie będziemy kryć waszych sensacji podatkowych i innych. Idziemy do domu a naród niech patrzy na WAS a nie na NAS". Tak czy siak. Prawo zabroniła w wypadku JPII, nie widze powodów do łamania prawa w tym wypadku.

  5. Gosc necuwna  –  2010/09/03, 22:22

    antyoszust BRAWO i popieram

  6. Gosc necuwna  –  2010/09/03, 22:19

    Bardzo madra decyzja Pani Prezydent Gronkiewicz- Waltz.. Taka sama decyzje powinien podjac Pan Prezydent Komorowski.Nie poniewierajcie krzyzem, i jak najszybciej przeniescie go do kosciola sw, Anny. Chociaz by sila. Trzebaten cyrk raz na zawsze zakonczyc. Pan Kaczynski niech sobie postawi oblisk kolo domu i moze sobie go ogladac dzien i noc.<oklasky>

  7. Jan Kowalski  –  2010/09/03, 22:19

    Czego ten POparaniec zabiera głos kiedy jeszcze niedawno w telewizji przyjaznej PO tzn tvn mówiła że to sprawa samodzielnego urzędnika jakim jest stołeczny konserwato zabytków.Więc jak to jest ma coś do gadanie czy nie? Pytanie retoryczne bo Po ma pełną gębe frazesów ale co ją otworz to kłamstwo i robienia ludziom wody z mózgu ! ! !

  8. Istel  –  2010/09/03, 22:17

    lobu - A mówi Ci coś takie pojęcie jak "przepisy prawne"? Niezbyt zależne od chciejstw i niechciejstw politycznych i osobistych animozji. PRAWO zabrania stawiania tam czegokolwiek!

  9. ~Gość  –  2010/09/03, 22:16

    ANTY KACZOR - jak będziesz rzygać, to przez "rz". Ortografia się kłania.

  10. ~Gość  –  2010/09/03, 22:14

    Istel - cały czas mam wrażenie, że ten cyrk został wywołany trochę przypadkowo, a potem nabrał rumieńców, zrobiono barykadę, bój rozgorzał, strony przeciągają linę, a ta jest mocna i nie chce się zerwać. Czy to nie jest jednak zasłona dymna na poważniejsze sprawy? Dziś wreszcie rząd zreflektował się, ma być z budżetu oszczędniej, a nawet cięcia. Lepiej późno niż wcale.

  11. ZDECYDOWANA  –  2010/09/03, 22:13

    WALTZOWNICA -TA TO DOPIERO POLKA Z KRWI I KOSCI .A JAK COS POWIE,STRZELI JAK CHORY W KUBEL --TO JEST MADRA BABA<cwaniak> CO<pytajnik>

  12. ANTY KACZOR  –  2010/09/03, 22:10

    Jarek najlepiej niech sobie w ogródku postawi pomnik i po problemie a tak szczerze to żygać mi sie chce jak o tym słysze !!!

  13. antyniesiołowski  –  2010/09/03, 22:08

    Czy rodzina p. Gronkiewicz-Waltz zgodziłaby się na jej grobowcu wy[pisać nazwiska wrogów politycznych, skoro ona sam nie godzi sie nawet na postawienie pomnika, który jej samej ani nie pomoże ani nie zaszkodzi. No chyba, ze aż tak bardzo nienawidziła prezydenta i inne ofiary, ze teraz nie mogłaby patrzeć na coś, co upamiętnia tych, z którymi tak zaciekle walczyła. Ale to z kolei świadczy tylko na jej niekorzyść, jako polityka, który kieruje się w rządzeniu tylko własnymi odczuciami, a nienawiść wobec innych jest zła cechą każdego polityka.

  14. antyniesiołowski  –  2010/09/03, 22:08

    Prezydent to tylko symbol pomnika, jego twarz, jako najwazniejszego członka delegacji. Ale nawet grobowiec pary prezydenckiej poświęcono na upamiętnienie wszystkich ofiar tragedii poprzez wypisanie ich na nim. Pojawili się na nim takze ci ludzie, którzy nie zgadzali się z prezydentem, a nawet nieraz ostro przeciwko niemu występowali. Został on pochowany na Wawelu, a dzięki tej liście ofiar, są one w ten sposób jakby wszystkie w jakimś stopniu upamiętnione.

  15. antyoszust  –  2010/09/03, 22:06

    PRECZ Z KACZYŃSKIM I PISEM!! POMNIKOWI MÓWIMY NIE!!! lepiej te kase co na pomniki i wzmożone patrole policji i strazy miejskiej przeznaczyć na cos bardziej pożytecznego a nie bitki z moherami...;/ zal

  16. Istel  –  2010/09/03, 22:05

    Gość 21:54 - Ja też nie. Bo nie rozumiem dlaczego wtedy prawa przestrzegano, a teraz robi się cyrk żądając łamania prawa w majestacie prawa. Nie stanął pomnik Ojca Świętego bo prawo tego zabraniało to i nie powinien stanąć pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej. I nie chodzi tu o sympatie polityczne, tylko o zwykłą logikę. Prawo powinno być takie samo dla wszystkich. I dlatego jak najbardziej popieram stanowisko Pani Prezydent Warszawy. Wtedy nie było zgody i teraz też nie powinno być. W czym oni byli lepsi od Papieża że dla nich można łamać prawo?

  17. smakosz4  –  2010/09/03, 22:00

    zdrowomyslacy parady gejow sa na calym swiecie a tylko w polsce jest taki cyrk z krzyzem nigdzie tego nie ma jeffry napisal dobrze wstyd i jeszcze raz wstyd

  18. Joasia  –  2010/09/03, 21:54

    Protestującym nie zależy na krzyżu. Chcą wystawnego pomnika. Co stanie się z krzyżem jest im obojętne, sprzedadzą go "za srebrniki" w postaci "godnego pomnika". I nie ma on upamiętniać wszystkich ofiar katastrofy, tylko jedną. Zobaczcie czyje zdjęcia są pod krzyżem,i kto robi "wycieczki" z wieńcami pod krzyż. Pod tym krzyżem robi się śmietnik, obozowisko. Kiedy brat Jarosław był na grobie Lecha na Wawelu? Ile razy? Leń i zakłamany z niego człowiek. Mając tyle pieniędzy,czasu, stać go na wynajęcie autokaru do Krakowa i z przyboczną delegacją lizusów, złożenie kwiatów na grobie brata.

  19. ~Gość  –  2010/09/03, 21:54

    Istel - staram się być szczery, ale nie umiem odpowiedzieć na twoje pytanie.

  20. omikron  –  2010/09/03, 21:52

    Panie zdrowomyślący po pierwsze Gronkiewicz a po drugie zabeZpieczenie :).A co do treści Twojego komentarza geje "paradowali" 1 dzień nie miesiąc.

Nasze produkty: